Miért fizet többet, mint kellene?
A banner alapú hirdetéseknél a megjelenésért kell fizetni, míg a PPC (Pay Per Click) hirdetések esetén csak a kattintások után fizetünk. A banner alapú hirdetések egyre kevéséb találnak célba, az emberek szokásai megváltoztak, tíz éve, ha láttak egy flash alapú, mozgó bannert, sokan kattintottak rá, ma már az internetezők többsége azonnal görget, ha képes hirdetést lát. Ha a banner alapú hirdetési formát használ, akkor sokat kell fizetnie, hiszen a megjelent hirdetésért fizet, nem a kattintásokért.
Válassza az ingyenes megjelenést, és csak a kattintásokért fizessen. Célozza meg a közönségét, helyben, időben, korban. Használja hatékonyan a Google AdWords kampányainak lehetőségeit. Tudnia kell, hogy a hirdetés díja licit alapú. A díjazás többek között függ a hirdető konkurencia számától, a hirdetők licitjeitől, a hirdetett weboldal minőségétől, a hirdetés minőségétől, a költségkerettől.